ព័ត៌មានថ្មីអំពីការធ្លាក់យន្តហោះ Air India៖ អ្នកបើកបរអះអាងថាយន្តហោះបានប្រឈមមុខនឹងបញ្ហាអគ្គិសនី និងឌីជីថលមុនពេលហោះហើរ។
យន្តហោះ Boeing 787 Dreamliner បានរកាកត្រង់ក្រោយដាច់ការចេញទិសពី Ahmedabad នៅថ្ងៃទី ១២ ខែមិថុនា ដែលបានសម្លាប់គ្រប់គ្រងលើចំនួន ២៤២ នាក់នៅលើកសិករក្នុងនោះមានអ្នកដំណើរ និងបុគ្គលិកទាំងអស់ និង ១៩ នាក់នៅលើដី។ កាលពីសប្តាហ៍មុន សេចក្តីរាយការណ៍ដំបូងបាន...របាយការណ៍ស៊ើបអង្កេតបានណែនាំថា មានការបិទប្រេងយ៉ាងស្រាលទៅលើម៉ាស៊ីនទាំងពីរ ក្រោយពីមានការលើកដាក់ ភាគីច្រកសម្លេងបានបង្ហាញពីការសន្ទនា រវាងនាវិកទាំងពីរ លើការផ្លាស់ប្តូរប្រេង។ ទុកជិតនេះ អ្នកស៊ើបអង្កេតកំពុងពិនិត្យមើលថា មានលំនាំទូលមិនសាកល្បងនៃបញ្ហាបច្ចេកទេសដែលបានចូលរួមលើវិបត្តិនេះ។ បញ្ហាសំឡេងមុនការយកច្រាំង ត្រូវបានច្រកផ្សាយថា ប៉ុន្មានម៉ោងមុនការហោះហើរកំប្លែង អាកាសយានខាងនេះ ត្រូវបានមានសម្គាល់សំភាពដើម្បីជាអាការពិតផងដែរ។ និយាយតាមរបាយការណ៍ពី សារព័ត៌មានឥណ្ឌា កំណត់ត្រានៅក្នុងកថាខ្លីនៃក្រឡុកបច្ចេកទេស បានយោងដល់អាការរវល់ជាមួយ 'ម៉ាស៊ីនទីតាំងស្ថាបនា' ដែលជាឧបករណ៍មួយ ដែលគ្រប់គ្រងដំណើរការនៃចំណុចជាមួយក្បាលអាកាសយាន និងបញ្ជូនទិន្នន័យការចង្អុលសំខាន់ទៅប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងការហោះហើរ។ Air India Air India Unsplash/Vivek Arya ទោះបីជាអ្នកវិស្វកម្មអាចនិយាយថាបានអនុវត្តតាមសេចក្តីណែនាំយល់ដឹងពី Boeing ក៏ដោយ បញ្ហានេះត្រូវបានចាត់ទុកថាជាបញ្ហាប្រក្ប៣យុត្តានៅរង្វង់។ មន្រ្តីម្នាក់បាននិយាយថា 'ការលំបាកនេះគឺជាបញ្ហាសំខាន់ ព្រោះវាអាចនឹងបញ្ជូនឱ្យមានការតបកម្លាំងខុសៗគ្នា ក្នុងការសម្រេចការប្រចាំវិនិច្ឆ័យ។ការគ្រប់គ្រងមរតក ត្រង់ដឹងពីសញ្ញាកាត់បញ្ចូនប្រេងដែលមិនបានរំពឹងមុន។ នេះមិនដំណើរការដំបូងដែលត្រូវបានរាយការណ៍លើយន្តហោះដដែលទេ។ អ្នកស៊ើបអង្កេតបានកំណត់ឱ្យមានហេតុការណ៍ពីររយៈពេលសប្តាហ៍មុន ចំនះដូចជាការព្រមាននៃប្រព័ន្ធប្រេងក្លែងបន្លំ និងកំហុសភ្លើងដែលបានបង្ខំឱ្យកាត់បន្ថយចាកចេញ។ ក្នុងករណីមួយ នៅថ្ងៃទី ១២ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២៤ យន្តហោះដដែលបានចាប់ផ្តើមហាមឃាត់ដោយសារកំហុសភ្លើងដ៏សំខាន់ មុននឹងត្រូវបានដោះស្រាយឱ្យកាន់តែប្រើប្រាស់ខាងក្រោយ។ អ្នកស៊ើបអង្កេតកំពុងស្វែងយល់ថា 'ការផ្លាស់ប្តូរដែលមិនអាចហៅបាន' ដែលមានន័យថាការបោះបង់បិទដោយគ្មានការបង្ហាញពីអ្នកបើកបរ អាចមានដំណេីរនៅក្នុងម៉ាស៊ីនដែលបានបញ្ឈប់ខាងក្រោយបន្ទាប់ពីដំណើរការ។ សញ្ញាដំបូងពីគោលដៅ យោងតាមរបាយការណ៍តំបន់ដំបូងពីការស៊ើបអង្កេតអប់រំហោះអ៊ាងឌីស (AAIB) បានបង្ហាញថា ស្វែងរកយន្តហោះពីរដែលបានបិទមិនឱ្យមានការចំណាយប្រេងនៅកន្លែងដែលការចាប់ផ្តើមហោះ។ ការថតសម្លេងពីគោលដៅបានបញ្ជាក់ថានេះជាអ្នកបើកបរ ដែលសួរសមៗសម្រាប់អ្នកដទៃ។ សួរថា 'ហេតុអ្វីបានជាអ្នកបានកាត់បញ្ចូ?' ដែលនិយាយអំពីការផ្តល់ប្រេង។កីឡាករផ្គុំទិសដៅមួយបានឆ្លើយថា 'ខ្ញុំមិនបាន។' គ្រោះថ្នាក់របស់ក្រុមហ៊ុន Air India បញ្ជាក់ពីការស៊ើបអង្កេតដំបូងថាត្រូវមានការបិទប្រៃលើប្រេងឈាមចុងបង្អស់ទៅឧបករណ៍ទាំងពីរបន្ទាប់ពីចន្លោះឡើងវិញ ដោយសារតែឧបករណ៍សន្ទសន៍បានបង្ហាញពីការពិភាក្សារវាងកីឡាករទាំងពីរខាងស្ដើង។ Pixabay ខណៈពេលដែលរាយការណ៍ដំបូងមិនបានបញ្ជាក់ពីនរណាធ្វើអោយមានករណីនេះ បាន ទាមទារជំនួយខាងសហរដ្ឋអាមេរិកដែលចូលដឹងអំពីទិន្នន័យប្រអប់ខ្មៅបានប្រាប់ឧក្រិដ្ឋ សារព័ត៌មាន Wall Street Journal ឲ្យដឹងថា ជាប្រធានក្រុមហ៊ុន Sumeet Sabharwal ដែលបានប្តូរឧបករណ៍ទាំងនេះ ហើយថា តំណាងក្រសួង Clive Kunder ដែលកំពុងបើករថយន្ត មិនដែលបានបង្ហាញពីភាពប្រញាប់ប្រញាល់។ ហ៊ីស្វេចក៏ត្រូវបានចាក់ប្រព័ន្ធត្រឡប់គ្នាក្នុងការទទងយ៉ាងឆាប់រហ័ស ហើយត្រូវបានប្តូរឡើងត្រឡប់វិញក្នុងរយៈពេលប្រហែល ១០ វិនាទីក្រោយ។ មួយកុម្ពលាបបានចាប់ផ្តើមឡើងវិញ ប៉ុន្តែវាមិនទាន់ពេលវេលានេះទេដើម្បីទទួលបានកម្លាំងឬកម្ពស់ឡើងវិញទេ។ ការហៅហោរ 'Mayday, mayday, mayday' ត្រូវបានសរសេរ ប៉ុន្តែយន្តហោះបានឈានដល់កម្ពស់ប្រហែល ៤០០ ក conduction មុនពេលបាត់បង់អំណាច និងគោលបំណងធូរសាប់នឹងវាគឺជាម៉ាស៊ីនផាតដែលមានការទប់ស្កាត់សម្រាប់សិស្សស្រាលឌី។ សំណួរជុំវិញការប្រព្រឹត្តិរបស់អ្នកបើកយន្តហោះ និងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ ខណៈពេលដែលបញ្ហាបច្ចេកទេសកំពុងស្ថិតនៅក្រោមការត្រួតពិនិត្យ សកម្មភាពរបស់ប្រធានក្រុម Sabharwal នៅតែជាការផ្តោតសំខាន់ ហើយក៏បានក្លាយជាចំណុចកណ្តាលនៃភាពចម្រូងចម្រាសដ៏ធំមួយផងដែរ។ មន្ត្រីអាមេរិកត្រូវបានគេរាយការណ៍ថា គាត់អាចទទួលខុសត្រូវចំពោះការបិទការផ្គត់ផ្គង់ប្រេងឥន្ធនៈ ទោះបីជាវានៅតែមិនច្បាស់ថាតើនេះជាចេតនា ឬគ្រោះថ្នាក់ក៏ដោយ។ យោងតាមរបាយការណ៍ថ្មីៗនេះ Sabharwal ដែលជាអ្នកបើកយន្តហោះជើងចាស់កំពុងដោះស្រាយភាពតានតឹងផ្ទាល់ខ្លួន ហើយបានពិចារណាលាលែងពីតំណែងមុនពេលធ្លាក់យន្តហោះ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ Air India បានបញ្ជាក់ថា មិនមានកំហុសណាមួយត្រូវបានរកឃើញនៅក្នុងយន្តការប្តូរប្រេងឥន្ធនៈរបស់យន្តហោះ Boeing ផ្សេងទៀតរបស់ខ្លួនបន្ទាប់ពីការត្រួតពិនិត្យប្រុងប្រយ័ត្ន។ Air India បាននិយាយថាជើងហោះហើរមួយចំនួនទៅកាន់អាមេរិកខាងជើង អឺរ៉ុប និងមជ្ឈិមបូព៌ានឹងត្រូវយក "ផ្លូវពង្រីកជំនួស" Air India បានបញ្ជាក់ថាមិនមានកំហុសត្រូវបានរកឃើញនៅក្នុងយន្តការប្តូរប្រេងឥន្ធនៈរបស់យន្តហោះ Boeing ផ្សេងទៀតរបស់ខ្លួនបន្ទាប់ពីការត្រួតពិនិត្យប្រុងប្រយ័ត្ន។ AFP News លើសពីនេះ សហព័ន្ធអ្នកបើកយន្តហោះឥណ្ឌាមាន។
Comments
Post a Comment